چگونه متن خود را بدون برنامه به گفتار(صدا) تبدیل کنیم

تبلیغات

چگونه متن خود را بدون برنامه به گفتار(صدا) تبدیل کنیم

شاید برای شما بارها پیش آمده است که نیازمند شنیدن متنی به زبان انگلیسی هستید یا به عبارت ساده‌تر تمایل دارید متن خود را به گفتار تبدیل کنید. برای این منظور نرم‌افزارهای متنوعی وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند، اما جالب است بدانید که بدون هیچ‌گونه نرم‌افزار جانبی نیز این توانایی را دارید تا متن خود را به گفتار تبدیل کنید. ویندوز در این زمینه راه‌کار جالبی پیش روی شما قرار می‌دهد. .به طوری که ویندوز متن شما را به‌طور خودکار به گفتار تبدیل می‌کند. اما برای دسترسی به این قابلیت باید آن‌را به شکل ساده‌ای ایجاد کنید. برای این منظور NotePad را باز کرده و دستورات زیر را درون آن تایپ کنید.

Dim input, obj
input=InputBox("Enter your text:","Automatic")
Set obj =CreateObject("sapi.spvoice")
obj.Speak input

کاری که دستورات بالا انجام می‌دهند نشان دادن یک پیغام ورودی در پنجره ظاهر شده و ساخت یک نمونه از شی sapi.spvoice و فراخوانی متد Speak است. بعد از وارد کردن دستورات بالا فایل را با نام دلخواه ذخیره کنید. دقت کنید در زمان ذخیره‌سازی فایل پسوند فایل vbs باشد و نه txt و یا txt.vbs برای این منظور از کادر Save as type گزینه All Files را انتخاب کنید.

حال روی فایل ساخته شده دوبار کلیک کنید. پنجره‌ایی مانند تصویر زیر ظاهر می‌شود.

در کادر متنی عبارتی را تایپ کرده و کلید ok را فشار دهید. متن وارد شده به صورت شنیداری از طریق بلندگوهای سیستم پخش خواهد شد. به این شکل بدون نیاز به نرم‌افزار خاصی به قابلیت مهمی دست پیدا کرده‌اید!





برچسب ها : ,,,,,
مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.